Завантаження... (0%)

НАША МЕТА – вихід на нові експортні ринки

Компанія «РОСАВА» нещодавно відзначила своє 40-річчя.
Шлях, довжиною у 40 років, білоцерківський виробник шин пройшов із честю. З якими ж результатами колектив зустрів ювілей?
Про це нам розповів Голова Правління – генеральний директор
ПрАТ «РОСАВА» — Вадим Татусь.

— Без перебільшення, можу сказати, що шлях, пройдений підприємством, є свідченням його життєздатності, цілеспрямованості, й величезного потенціалу. Якщо говорити образно, довжина дороги, яку пройшли наші шини за весь цей час, перевищує довжину екватора Землі у 300 мільйонів разів. А якщо говорити мовою цифр, то компанія за всі роки існування виробила 180 млн. шин.

Нині у нас триває модернізація виробництва й впровадження високих технологій. До того ж, ми освоюємо нові екологічно чисті види сировини, дбаємо про охорону навколишнього середовища, піклуємося про здоров’я співробітників заводу, забезпечуємо гідну охорону праці.

 Для яких транспортних засобів і у яких обсягах підприємство випускає шини?

— В асортименті заводу – шини для легкових автомобілів, комерційного транспорту, сільгосптехніки. У цілому – близько 200 типорозмірів і більш 110 моделей шин. За результатами 2012 року компанія виробила 3 млн. 167 тис. 627 шин. При цьому, легкові шини охоплюють більшу частку у структурі наших продажів.
З 2008 року ми почали розвивати, так звані off-take проекти (виробництво шин для закордонних замовників, — прим. ред.). У цей час нашими клієнтами є 4 компанії (одна з яких – вітчизняна). При цьому, 7 проектів пов’язані з виробництвом шин для легкових автомобілів (в асортименті – зима/літо/всесезонна шина), 2 – для вантажних автомобілів і 3 – для сільгосптехніки. Шини виробляються під брендами компаній-замовників.

Чи реалізується продукція off-take на внутрішньому ринку?

—   Згідно з умовами контрактів і домовленостей з нашими партнерами, певний обсяг off-take продукції продається в Україні. Наприклад, це шини таких брендів, як PREMIORRI і CONTYRE.

У які країни світу експортуються шини «ROSAVA»?

—   Понад 50% від загального обсягу продажів здійснюється до майже 60 країн світу. Основні ринки збуту – Росія (22,4%), інші країни СНД (15,3%), Німеччина, Великобританія, Туреччина та ін.. (17,2%).

Нам відомо, що компанія постачала шини для комплектації автомобілів «ЗАЗ»? Чи триває сьогодні ця співпраця?

—   Безумовно, триває. «РОСАВА» постачає понад 10% на первинну комплектацію: вітчизняним підприємствам, автозаводам сусідніх країн – Росії та Білорусії. Якщо говорити про українських партнерів, ми активно співпрацюємо із ХК «АвтоКрАЗ», ПАТ «Кременчуцький колісний завод», «Червона зірка», «Уманьферммаш», корпораціями «УкрАВТО» (ПАТ «ЗАЗ»), «Богдан» (АТ «Богдан Моторс»), ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод» та ін. Хочу згадати й про наших давніх партнерів, серед яких російські компанії «Ростсельмаш», «Брянський Арсенал» і білоруські «Гомсельмаш», «Техмаш», «Амкодор Пінськ».

Одним із головних досягнень компанії «РОСАВА», Вадиме Вікторовичу, Ви назвали модернізацію виробництва та впровадження високих технологій. Кілька слів про ці інвестиційні проекти.

— Технічне переозброєння й реалізація інвестиційної програми модернізації виробництва – це пріоритетні для компанії завдання. За останні два роки ми інвестували у нове високотехнологічне устаткування десятки мільйонів гривень. До речі, у переддень святкування ювілею, на заводі почали функціонувати нові високотехнологічні лінії з виробництва напівфабрикатів для 2-х нових одностадійних шино складальних комплексів.
Для випуску герметизуючого шару з технологічним прошарком на підприємстві запущена німецька лінія «BERSTORFF» (Німеччина). Вона здатна забезпечити герметизуючим шаром з високою точністю по габаритах близько 10 подібних шиноскладальних комплексів.
Установка двох верстатів комбінованого складання шин німецької компанії «HARBURG-FREUDENBERGER» дозволило інтенсифікувати процес складання шин. У результаті, у порівнянні з попереднім поколінням верстатів, продуктивність нового складального обладнання – на 50% вище.
Для здійснення закатки протектора в касету способом суцільної стрічки ми модернізували раніше встановлену лінію з випуску протекторів й боковин компанії «BERSTORFF» (Німеччина).
Отже, основна відмінність технології складання шин на новому обладнанні – це, перш за все, повна автоматизація процесу (завдання оператора полягає у контролі процесу на моніторі комп’ютера, подачі бортових крил у спеціальні приймачі й зняття вже готового виробу); підвищення якості складання шин і поліпшення їх експлуатаційних характеристик (наприклад, силова однорідність шини, статичний, динамічний дисбаланс, радіальне биття); висока продуктивність і прецизійність (точність накладення всіх напівфабрикатів).

А «нові» шини компанії «РОСАВА» — це власні розробки?

Так, їх створюють спеціалісти центральної заводської лабораторії, конструкторсько-технологічного відділу. Для цього компанія закупила сучасне програмне забезпечення, що дозволило досягти високої точності розрахунків щодо характеристик шин на стадії їх проектування. Крім того, це надало нам можливість проектувати шини нових поколінь і скоротити термін розробки й виходу нових продуктів на ринок.
Наші інженери розробляють дизайн малюнків протекторів й боковин, 3D моделі майбутнього виробу, рецептуру гумових сумішей, безпосередньо технологічний процес, проводяться розрахунки запасів міцності деталей шин, проектуються прес-форми, підбираються необхідні матеріали (текстильний корд, металокорд, дріт), здійснюються патентні дослідження.

А де відбувається випробування продукції?

— Ми здійснюємо обов’язковий комплекс внутрішньозаводських випробувань у вимірювальній лабораторії шин, яка раз у три роки проходить державну атестацію на вимірювальну компетентність.
Також ми здійснюємо обов’язкові омологаційні випробування з визначення коефіцієнта опору каченню, які проводяться у Чехії, в інституті гумових технологій і випробувань (IGTT). На автополігоні компанії «Škoda» ми здійснюємо випробування з визначення рівня гучності й зчеплення з вологою дорогою, у харківській лабораторії шини «ROSAVA» також здійснюємо комплекс лабораторно-дорожніх випробувань.

НА ПІДПРИЄМСТВІ ВСТАНОВЛЕНА ФРАНЦУЗЬКА ЛІНІЯ CALEMARD ІЗ РОЗКРОЮ ЕКРАНУЮЧОГО ШАРУ, ЯКИЙ ЗА НОВОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ НАВИВАЄТЬСЯ НА ВЕРСТАТІ НА МЕТАЛЛОБРЕКЕРНИЙ БРАСЛЕТ. ДЛЯ ЗАКАЧУВАННЯ ПРОТЕКТОРА В КАСЕТУ СУЦІЛЬНОЮ СТРІЧКОЮ МОДЕРНІЗОВАНА ЛІНІЯ З ВИПУСКУ ПРОТЕКТОРІВ І БОКОВИН НІМЕЦЬКОЇ КОМПАНІЇ «BERSTORFF».

Як здійснюється процес контролю якості на Вашому підприємстві?

— Система контролю якості продукції, що випускається, передбачає всі види контролю й випробувань, визначені міждержавними й національними нормативними документами на різні групи шин, від шин для легкових автомобілів до шин для сільськогосподарської техніки, і діє у рамках системи менеджменту якості підприємства, створеної на основі норм міжнародного стандарту ISO:9001 і технічної специфікації ISO/TS 16 949 автомобільної галузі.
На підприємстві створена й працює ціла організаційна структура, у функції якої входить контроль якості продукції, починаючи від випуску напівфабрикатів і закінчуючи логістичними операціями.

Вадиме Вікторовичу, які плани на майбутнє у компанії «РОСАВА»?

— Насамперед – це розширення асортиментів шин для легкових автомобілів з більшим посадковим діаметром обода, збільшення обсягів випуску продукції, продовження модернізації виробництва й вихід на нові експортні ринки.

 

За матеріалами: Діловий Вісник. Журнал ТПП України № 5 (228)

2013

. © 2014 У разі використання матеріалів сайту посилання на tatus.com.ua є обов'язковим.